Vi ste ovdje: F4B Rješenja > Osnovna sredstva > Model procesa

Model procesa

Proces obrade dokumenata osnovnih sredstava prilagođava se organizaciji rada. Vrste dokumenata obuhvaćene rješenjem (aplikacijom) Osnovnih sredstava:

  • Evidencija/upis osnovnog sredstva
  • Razni pokreti osnovnih sredstava (stavljanje u uporabu, pokret, rashod, prodaja, promjena vrijednosti osnovnog sredstva...)
  • Obračun amortizacije
  • Inventura osnovnih sredstava

Svaki od navedenih vrsta dokumenata pripada svojoj mapi koje u sustavu djeluju kao nositelji informacija.

Osnovni proces obrade dokumenata vezanih za praćenje životnog ciklusa osnovnog sredstva obuhvaća sljedeće korake:

  • Evidencija/upis osnovnog sredstva (kroz statičku mapu evidencije osnovnih sredstava)
  • Stavljanje osnovnog sredstva u upotrebu u trenutku kad su osigurani svi uvjeti (kroz mapu osnovnih sredstava stavljanja u uporabu)
  • Evidencija pokreta osnovnog sredstva (kroz mapu pokreta)
  • Povećanje ili smanjenje vrijednosti osnovnog sredstva (kroz zasebnu mapu promjene vrijednosti)
  • Inventura osnovnog sredstva (kroz mapu inventure)
  • Obračun amortizacije (kroz mapu amortizacije)
  • Otpis, prodaja ili rashod osnovnog sredstva (kroz mapu otpisa, prodaje ili rashoda)

Podaci su vezani s knjigovodstvenim arhivom u skladu s propisima, pravilima i uputama definiranim kroz Administraciju osnovnih sredstava i model knjiženja.

Funkcije rada definiraju se prilagodbom kontrolne ploče za svakog korisnika/grupu korisnika i ovise o trenutnom kontekstu.

Obzirom na standardnu proceduru rada s mapama i dokumentima, pogledati poglavlja Standardne funkcionalnosti rada s mapama i Standardne funkcionalnosti rada s dokumentima.

Za postavke mapa i dokumenata pogledati poglavlja:

  • Postavke Evidencije osnovnih sredstava
  • Postavke Stavljanja u uporabu
  • Postavke Pokreta osnovnih sredstava
  • Postavke rashoda osnovnog sredstva
  • Postavke prodaje osnovnog sredstva
  • Postavke Obračuna amortizacije
  • Postavke korekcije obračuna
  • Postavke Inventure osnovnih sredstava
  • Postavke Rashoda osnovnih sredstava
  • Postavke Modela knjiženja osnovnih sredstava
  • Postavke promjene vrijednosti
  • Postavke kataloga lokacija
  • Postavke rastava osnovnog sredstva
  • Postavke sastava osnovnog sredstva

Korisnička procedura rada opisana je u poglavljima:

  • Evidencija osnovnih sredstava
  • Stavljanje u uporabu
  • Obračun amortizacije
  • Rashod osnovnih sredstava
  • Prodaja osnovnog sredstva
  • Promjena vrijednosti
  • Rastav osnovnih sredstava
  • Sastav osnovnih sredstava
  • Model knjiženja osnovnih sredstava

Ugrađena pravila

  • Obračun amortizacije započinje sa sljedećim mjesecom
  • Model knjiženja i grupa amortizacije se inicijalno prepisuju iz dokumenta OSA; promjena modela knjiženja i amortizacijske grupe u prvom pokretu ažurirat će te podatke u dokumentu OSA
  • Rezultat prvog pokreta osnovnog sredstva su 2 zapisa u ‘evidenciji OSA’:
    • Iznos nabavne vrijednosti OSNV na D strani
    • Iznos nabavne vrijednosti OSIN na P strani
  • Pokret osnovnog sredstva služi za promjenu nositelja troška i/ili lokacije i/ili modela knjiženja

Poslovni proces

Proces obrade osnovnih sredstava prilagođava se zahtjevima korisnika i organizaciji rada. Prilagodbe zahtjevima korisnika i procesu rada u odnosu na donji dijagram tijeka, koji je naveden kao standardni primjer obrade osnovnih sredstava, moguće su konfiguracijom postavki dijagrama tijeka prema vrsti mape (procesne faze) kroz Administraciju sustava.

Poslovni proces Aktivnosti u procesu
Evidencija novog osnovnog sredstva Otvaranje dokumenta osnovnog sredstva i upis u knjigu imovine
Stavljanje u upotrebu Izrada dokumenta za stavljanje u upotrebu
Upis pokreta osnovnog sredstva Izrada dokumenta pokreta osnovnog sredstva (promjena mjesta troška ili lokacije)
Promjene vrijednosti (povećanje, smanjenje…) Izrada dokumenta promjene vrijednosti osnovnog sredstva
Obračun amortizacije Izrada dokumenta za obračun amortizacije i automatizirano formiranje stavaka obračuna
Knjiženje obračuna amortizacije Izrada automatiziranog prijedloga knjiženja obračuna amortizacije i upis stavaka u aktivan nalog za knjiženje
Rashod ili prodaja Izrada dokumenta rashoda ili prodaje osnovnog sredstva
Inventura osnovnih sredstava Izrada dokumenta inventure osnovnih sredstava

Veze s drugim rješenjima

  • Nabava
  • Održavanje
  • Izvještajni sustav

Preduvjeti

Osnovni preduvjeti za rad rješenja Osnovnih sredstava su:

  • upisane vrste dokumenta i pripadajuće vrste mape kroz administraciju sustava s kontrolnim prijelazima, dozvolama za rad i pripadajućim aktivnostima
  • upisani i ažurirani podaci kroz Administraciju osnovnih sredstava
  • postavljeni dokumenti i kontrolna ploča za rad
  • upisani modeli knjiženja osnovnih sredstava
  • upisane lokacije

Vezana poglavlja

Procedura knjiženja


Rathmann d.o.o. Sva prava pridržana