Model procesa
Knjigovodstveni nalog (temeljnica) upisuje se prema vrsti naloga za knjiženje u pripadajuću mapu.
U nastavku je dan pregled tipova temeljnica obuhvaćen rješenjem Knjigovodstva:
- start početno stanje, SPS
- početno stanje godine, PS
- promet tekuće godine, PTG
- zatvaranje klasa, ZK
- tečajne razlike, TR
- završna temeljnica, ZT
Neophodno je da se kroz administraciju knjigovodstva uspostavi veza između naloga za knjiženje i vrste dokumenta koja se može knjižiti određenim nalogom.
Procedura knjiženja je za sve navedene naloge standardna i opisana je u poglavlju Procedura knjiženja.
Funkcije rada definiraju se prilagodbom kontrolne ploče za svakog korisnika/grupu korisnika i ovise o trenutnom kontekstu.
Obzirom na standardnu proceduru rada s mapama i dokumentima, pogledati poglavlja Standardne funkcionalnosti rada s mapama i Standardne funkcionalnosti rada s dokumentima.
Za postavke mapa i dokumenata pogledati poglavlja:
Korisnička procedura rada opisana je u poglavljima:
- Procedura knjiženja
- Rad s knjigovodstvenim izvještajima
- Knjiženje putnih naloga
- Konverzija valute
- Knjiženje PDV prijave
Poslovni proces
Cjelokupni proces obrade naloga za knjiženje dan je u donjoj tablici. Prilagodbe zahtjevima korisnika i procesu rada u odnosu na navedeni dijagram tijeka, koji je naveden kao standardni primjer procesa obrade, moguće su konfiguracijom postavki dijagrama tijeka prema vrsti mape (procesne faze) kroz Administraciju sustava.
Poslovni proces | Aktivnosti u procesu |
Otvaranje knjigovodstvenog naloga | Otvaranje naloga za knjiženje |
Aktiviranje naloga | Aktiviranje knjigovodstvenog naloga |
Formiranje automatiziranog prijedloga knjiženja | Izrada automatiziranog prijedloga knjiženja prema poslovnim dokumentima koji su predmet knjiženja |
Ručno ili automatizirano knjiženje poslovnih događaja | Upis stavaka knjiženja u aktivan nalog za knjiženje |
Upis u PDV knjige | Upis knjigovodstvenih stavaka u PDV knjige |
Zaključavanje naloga i upis u bilancu | Zaključavanje naloga za knjiženje i upis stavaka knjiženja u bilancu |
Analitike
Osnovne pretpostavke koje se poštuju u F4B knjigovodstvu su:
- analitička evidencija ovisi o potrebama i zahtjevima svakog pojedinog korisnika
- analitika se definira na nivou pravila konto - firma, koje omogućuje definiranje 4 analitike:
- analtika po kupcu / dobavljaču
- analitika po poslovnoj jedinici / radniku
Veze s drugim rješenjima
- Ulazni računi
- Izlazni računi
- Blagajna
- Obračun osobnog dohotka
- Izvještajni sustav
Preduvjeti
Osnovni preduvjeti za rad rješenja Knjigovodstva su:
- Upisane vrste dokumenta i pripadajuće vrste mape kroz administraciju sustava s kontrolnim prijelazima, dozvolama za rad i pripadajućim aktivnostima
- Postavljeni dokumenti i kontrolna ploča za rad
- Upisana i ažurirana knjigovodstvena pravila kroz Administraciju knjigovodstva
- Uspostavljena veza između naloga za knjiženje i vrste dokumenta koja se može knjižiti određenim nalogom