Model procesa
Proces obrade dokumenata bankovnih izvoda prilagođava se organizaciji rada. Vrste dokumenata obuhvaćene rješenjem (aplikacijom) Internet bankarstva (e-Banking):
- Kunskih i deviznih predložaka za plaćanje
- Kunskih i deviznih izvoda
- Zahtjeva za plaćanje
- Zahtjeva za isplatu osobnih dohodaka
- Naloga za plaćanje
Svaki od navedenih vrsta dokumenata pripada svojoj mapi koje u sustavu djeluju kao nositelji informacija.
Osnovni koraci rada:
- Prijepis (učitavanje) bankovnog izvatka iz datoteke i kreiranje dokumenta bankovnog izvoda
- Kreiranje predložaka za plaćanje
- Kreiranje zahtjeva za plaćanje
- Kreiranje naloga za plaćanje i formiranje datoteke
Funkcije rada definiraju se prilagodbom kontrolne ploče za svakog korisnika/grupu korisnika i ovise o trenutnom kontekstu.
Izbor stavaka za koje je potrebno izvršiti plaćanja (knjigovodstvene obveze) definiraju se kroz administrativne postavke knjigovodstva, modul ACFIN200, Administracija filtera za dohvat neplaćenih računa.
Obzirom na standardnu proceduru rada s mapama i dokumentima, pogledati poglavlja Standardne funkcionalnosti rada s mapama i Standardne funkcionalnosti rada s dokumentima.
Za postavke mapa i dokumenata pogledati poglavlja:
- Postavke Bankovnih izvoda
- Postavke Predložaka naloga za plaćanje
- Postavke Zahtjeva za plaćanje
- Postavke Naloga za plaćanje
- Postavke Zahtjeva za isplatu osobnih dohodaka
Korisnička procedura rada opisana je u poglavljima:
- Rad s Bankovnim izvodima
- Rad sa Predlošcima za plaćanje
- Rad sa Zahtjevima za plaćanje
- Rad sa Zahtjevima za isplatu osobnih dohodaka
- Rad s Nalozima za plaćanje
- Formiranje datoteke deviznih naloga
Poslovni proces
Cjelokupni proces obrade bankovnih izvoda dan je u donjoj tablici. Prilagodbe zahtjevima korisnika i procesu rada u odnosu na navedeni dijagram tijeka, koji je naveden kao standardni primjer procesa obrade, moguće su konfiguracijom postavki dijagrama tijeka prema vrsti mape (procesne faze) kroz Administraciju sustava.
Poslovni proces | Aktivnosti u procesu |
Učitavanje izvoda iz datoteke | Kreiranje dokumenta bankovnog izvoda i učitavanje stavaka bankovnog izvoda |
Priprema izvoda za knjiženje | Automatizirano prepoznavanje stavaka iz izvoda i određivanje konta i poslovnog partnera za učitane stavke. Ručna dopuna potrebnih podataka za stavke koje nisu automatski prepoznate. |
Knjiženje izvoda | Izrada automatiziranog prijedloga knjiženja i upis stavaka u aktivan nalog za knjiženje. |
Upis u bilancu | Zaključavanje naloga i upis stavaka u bilancu |
Veze s drugim rješenjima
- Knjigovodstvo
- Izvještajni sustav
Preduvjeti
Osnovni preduvjeti za rad rješenja Internet bankarstva su:
- Upisane vrste dokumenta i pripadajuće vrste mape kroz administraciju sustava s kontrolnim prijelazima, dozvolama za rad i pripadajućim aktivnostima
- Upisani i ažurirani podaci o žiro računima kroz aplikaciju Poslovni imenik
- Upisani i ažurirani podaci računa radnika za formiranje datoteke za plaće
- Upisana pravila filtera za dohvat neplaćenih računa kroz modul modul ACFIN200
- Postavljeni dokumenti i kontrolna ploča za rad
Vezana poglavlja
Obračun plaće i eksport datoteka