Model procesa
Proces obrade dokumenata nabave prilagođava se organizaciji rada. Dokumenti nabave kroz aplikaciju Nabave razvrstavaju se prema vrsti dokumenta na:
- predloške trebovnika (predlošci zahtjeva)
- trebovnike (zahtjeve)
- narudžbenice te
- dokumente cjenika
Svaki od navedenih vrsta dokumenata pripada svojoj mapi koje u sustavu djeluju kao nositelji informacija. Rješenje nabave vrlo često se vezuje sa skladišnim poslovanjem, ali u sustavu može djelovati i samostalno, bez skladišnog poslovanja.
Osnovni proces nabave obuhvaća slijedeće korake:
- Kreiranje inicijalnih zahtjeva za nabavom određenog artikla, robe, materijala
- Odobravanje zahtijevanih količina od strane nadležne osobe
- Zaprimanje odobrenih zahtjeva u Službi nabave i obrada:
- Služba nabave provjerava da li zahtijevana količina artikla već postoji na skladištu. Ako artikla ima dovoljno, djelatnici skladišne službe izdaju zahtijevanu količinu artikla odjelu koji je inicirao nabavu temeljem zaprimljenog i odobrenog zahtjeva.
- u slučaju da na skladištu nema artikla (ili postoji, ali ne u dovoljnoj količini) Nabavna služba ga naručuje.
- Služba nabave objedinjuje sve narudžbe i odabire dobavljača u skladu s definiranim kriterijima (cijena, rokovi isporuke, kvaliteta) te kreira narudžbenice prema dobavljaču(ima).
- Djelatnici skladišta zaprimaju naručenu robu te je temeljem zaprimljenih zahtjeva, odnosno narudžbi izdaju
Zaprimanjem računa od dobavljača ažurira se analitička evidencija dobavljača, ulazni račun se knjiži u knjigovodstvenim evidencijama, a plaćanjem računa prema dobavljaču zatvara se proces nabave.
Funkcije rada definiraju se prilagodbom kontrolne ploče za svakog korisnika/grupu korisnika i ovise o trenutnom kontekstu.
Obzirom na standardnu proceduru rada s mapama i dokumentima, pogledati poglavlja Standardne funkcionalnosti rada s mapama i Standardne funkcionalnosti rada s dokumentima.
Za postavke mape i dokumenata pogledati poglavlje:
Korisnička procedura rada opisana je u poglavljima:
Features (funkcije)
Vezivanje s cjenikom
Kod generiranja narudžbenice/više narudžbenica stavkama trebovnika koje imaju vezu na cjenik iz stavke trebovnika će se sve vrijednosti prepisati u narudžbenicu, a stavkama koje imaju samo dobavljača će se za tog dobavljača dohvatiti stavka cjenika i prepisati se vrijednosti u narudžbenicu.
Promjenom dobavljača u narudžbenici i XAML_NACNTRE300 opcijom postavi cijene, promjenom rabata, cijene ili artikla obrisat će se veza na cjenik.
Postavka vrste dokumenta 'Bez kontrole PJ trebuje'
Ako je indikator 'Bez kontrole PJ trebuje' uključen, u XAML_NACNTRE300 kod generiranja narudžbenice i u XAML_NACNNAR200 kod odabira stavki trebovnika:
- u narudžbenicu će se iz stavki trebovnika prepisati Dobavljač ako postoji barem jedna stavka koja ima upisanog dobavljača,
- Mjesto troška se neće prepisati,
- Skladište će se prepisati ako postoji barem jedna stavka koja ga ima upisanog.
Za narudžbenice kojima ovaj indikator nije postavljen će se u narudžbenicu iz stavki trebovnika:
- prepisati Dobavljač ako postoji barem jedna stavka koja ima upisanog dobavljača,
- Mjesto troška će se prepisati iz PJ trebuje, a
- Skladište će se prepisati ako postoji barem jedna stavka koja ga ima upisanog.
Poslovni proces
Proces nabave prilagođava se zahtjevima korisnika i organizaciji rada. Prilagodbe zahtjevima korisnika i procesu rada u odnosu na donji dijagram tijeka, koji je naveden kao standardni primjer procesa nabave, moguće su konfiguracijom postavki dijagrama tijeka prema vrsti mape (procesne faze) kroz Administraciju sustava.
Poslovni proces | Aktivnosti u procesu | Aplikacija, vrsta mape i aktivnost |
Upis predloška trebovanja (upis zahtjevnice) | Upis mape (ukoliko nije već upisana) i upis dokumenta predloška za trebovanja koja se često ponavljaju | NABAVA / PREDLOŠCI TREBOVNIKA / UPIS |
Iniciranje postupka nabave upisom trebovnika | Upis mape trebovnika (ukoliko već nije upisana) i upis dokumenta trebovnika | NABAVA / MAPA TREBOVNIKA / UPIS |
Slanje trebovnika na ovjeru | Slanje trebovnika odgovornoj osobi na ovjeru | NABAVA /MAPA TREBOVNIKA / UPIS |
Ovjera trebovnika i dodjela referenta | Ovjera trebovnika; ispravak količine; dodjela referenta | NABAVA / MAPA TREBOVNIKA / OVJERA |
Generiranje narudžbenice | Generiranje narudžbenice iz ovjerenih stavki trebovnika | NABAVA / MAPA NARUDŽBENICA / UPIS |
Slanje narudžbenice na ovjeru | Slanje narudžbenice na ovjeru ukoliko tako zahtijeva proces obrade | NABAVA / MAPA NARUDŽBENICA / UPIS |
Ovjera narudžbenice | Ovjera narudžbenice ukoliko tako zahtijeva proces nabave | NABAVA / NARUDŽBENICA / OVJERA |
Slanje narudžbenice dobavljaču | Slanje narudžbenice dobavljaču putem e-maila | NABAVA / NARUDŽBENICA / LIKV |
Vezivanje narudžbenice s ulaznim računom | Vezivanje narudžbenice s ulaznim računom u skladu s definiranim politikama veza | ULAZNI RAČUN / MAPA ULAZNIH RAČUNA / UPIS |
Veze s drugim procesima / rješenjima
- Skladišno poslovanje
- Ulazni računi
- Izvještajni sustav
Preduvjeti
Osnovni preduvjeti za rad rješenja Nabave su:
- upisane vrste dokumenta i pripadajuće vrste mape kroz administraciju sustava s kontrolnim prijelazima, dozvolama za rad i pripadajućim aktivnostima
- upisani i ažurirani podaci kroz Administraciju kataloga artikala
- dodijeljene dozvole za rad referentima nabave kroz Administraciju nabave
- postavljeni dokumenti i kontrolna ploča za rad