Vi ste ovdje: F4B Rješenja > Skladišno poslovanje > Model procesa

Model procesa

Proces obrade dokumenata skladišnog poslovanja prilagođava se organizaciji rada. Dokumenti skladišnog poslovanja razvrstavaju se prema vrsti dokumenta na:

  • primke (kunske i devizne)
  • međuskladišnice
  • izdatnice

Svaki od navedenih vrsta dokumenata pripada svojoj mapi koje u sustavu djeluju kao nositelji informacija. Skladišno poslovanje vrlo često je vezano s procesom nabave, ali u sustavu može djelovati i samostalno.

Funkcije rada definiraju se prilagodbom kontrolne ploče za svakog korisnika/grupu korisnika i ovise o trenutnom kontekstu.

Obzirom na standardnu proceduru rada s mapama i dokumentima, pogledati poglavlja Standardne funkcionalnosti rada s mapama i Standardne funkcionalnosti rada s dokumentima.

Za postavke mape i dokumenata pogledati poglavlje:

  • Postavke primke
  • Postavke međuskladišnice
  • Postavke izdatnice
  • Postavke Izvršenje usluga

Korisnička procedura rada opisana je u poglavljima:

  • Upis i izmjena primke
  • Upis i izmjena međuskladišnice
  • Upis i izmjena izdatnice
  • Upis i izmjena dokumenta izvršenja usluga

Ugrađene funkcije

Vezivanje na osnovna sredstva

XAML_NACSPRM200 i XAML_NACSPRM201 u alatnu vrpcu (eng. ribbon) ugrađena opcija 'Veži na OSA' :

Likvidiranje primke s cijenom 0

Ukoliko je na instalaciji potrebno omogućiti likvidiranje primke s cijenom 0, na vrsti dokumenta primke, potrebno je uključiti opciju:

Likvidiranje primke s cijenom 0

Isto se treba napraviti i na međuskladišnici kojom se eventualno ovakvi ulazi prebacuju.

Filtriranje po korisniku

Indikator filter po korisniku omogućuje filtriranje onih skladišta na koje korisnik ima dozvole. Dozvola za rad s skladištem daje se koristeći modul XAML_DFLOSID200 koji je potrebno ugraditi na kontrolnu ploču u kontekstu rada s dokumentima skladišta.

Poslovni proces

Proces obrade skladišnih dokumenata prilagođava se zahtjevima korisnika i organizaciji rada. Prilagodbe zahtjevima korisnika i procesu rada u odnosu na donji dijagram tijeka, koji je naveden kao standardni primjer procesa nabave, moguće su konfiguracijom postavki dijagrama tijeka prema vrsti mape (procesne faze) kroz Administraciju sustava.

Poslovni proces Aktivnosti u procesu
Formiranje primke iz narudžbenice Automatizirano kreiranje dokumenta primke temeljem narudžbenice ili ručni upis stavaka
Likvidiranje primke Zaključavanje primke i upis zaprimljene robe na stanje skladišta
Upis izdatnice Izrada dokumenta izdatnice
Likvidiranje izdatnice Zaključavanje izdatnice i izdavanje robe sa skladišta
Upis međuskladišnice Izrada dokumenta međuskladišnice
Likvidiranje međuskladišnice Zaključavanje međuskladišnice i ažuriranje stanja skladišta
Knjiženje robnih dokumenata Izrada automatiziranog prijedloga knjiženja prema skladišnim dokumentima dostavljenim u knjigovodstvo

Proces zaprimanja osnovnih sredstava u skladište

Zahtjev za nabavom osnovnog sredstva u pravilu se inicira od određenog zaposlenika / poslovne jedinice. Zahtjev se, prema standardnoj proceduri ugrađenoj u F4B, odobrava i osnovno sredstvo se naručuje (dokument narudžbenice).

Osnovno sredstvo se, najčešće, uz otpremnicu isporučuje na skladište. Ukoliko se uz otpremnicu dostavlja i faktura, faktura se (najčešće) evidentira kroz ulazni protokol, ovjerava te u konačnici ispostavlja u knjigovodstvenu službu gdje se evidentira. Temeljem obračuna svih troškova nabave osnovnog sredstva, radi se obračun kalkulacije osnovnog sredstva i osnovno sredstvo se evidentira kroz aplikaciju Osnovnih sredstava, dokument evidencije osnovnog sredstva - modul XAML_OSAIOSA200. Evidencijom osnovnog sredstva, osnovno sredstvo dobiva svoj identifikacijski broj, a potrebno je provesti i odgovarajuća knjiženja:

  • imovina u pripremi
  • analitička konta dobavljača

Pratimo li fizičko kretanje osnovnog sredstva kroz organizaciju, skladištar, najčešće, zaprima artikl / robu (tj. osnovno sredstvo) dokumentom primke - modul XAML_NACSPRM200. Kroz navedeni modul skladištar vezuje zaprimljeni artikl / robu za evidentirana osnovna sredstva akcijom Veži na OSA.

Veze s drugim rješenjima

  • Nabava
  • Izvještajni sustav

Preduvjeti

Osnovni preduvjeti za rad rješenja Skladišnog poslovanja su:

  • upisane vrste dokumenta i pripadajuće vrste mape kroz administraciju sustava s kontrolnim prijelazima, dozvolama za rad i pripadajućim aktivnostima
  • upisani i ažurirani podaci kroz Administraciju Skladišnog poslovanja
  • dane dozvole za rad sa skladištima. Korisnik obavezno mora biti vezan sa skladištem preko modula XAML_DFLOSID100!
  • postavljeni dokumenti i kontrolna ploča za rad

Vezana poglavlja

Nabava


Rathmann d.o.o. Sva prava pridržana