Model procesa
Model procesa obračuna PDV-a i formiranja prijave temelji se na pravilima definiranim kroz Administraciju knjigovodstva.
Temeljem unesenih pravila, podaci se unose u sustav za sve vrste dokumenata koje imaju uključene stavke PDV-a. Nakon unosa i knjiženja, stavke PDV-a se automatski (prema definiranim pravilima) upisuju u PDV prijavu uz mogućnost ispravki ukoliko su potrebne te upisa R2 računa u prijavu. Svaka stavka u PDV prijavi dobiva svoj redni broj.
Formiranu PDV datoteku (prijavu) moguće je učitati na stranice e-Porezne.
PDV prijava se u sustavu sprema u svoju procesnu mapu/mape koje u sustavu djeluju kao nositelji informacija. Najčešće se kreira jedna procesna mapa za jednu poreznu godinu i u nju se upisuju mjesečne PDV prijave.
Funkcije rada definiraju se prilagodbom kontrolne ploče za svakog korisnika/grupu korisnika i ovise o trenutnom kontekstu.
Obzirom na standardnu proceduru rada s mapama i dokumentima, pogledati poglavlja Standardne funkcionalnosti rada s mapama i Standardne funkcionalnosti rada s dokumentima.
Za postavke mapa i dokumenata pogledati poglavlja:
Administrativna pravila za upis nove stope poreza:
Korisnička procedura rada opisana je u poglavljima:
Poslovni proces
Proces obrade obračuna PDV-a prilagođava se zahtjevima korisnika i organizaciji rada. Prilagodbe zahtjevima korisnika i procesu rada u odnosu na donji dijagram tijeka, koji je naveden kao standardni primjer procesa nabave, moguće su konfiguracijom postavki dijagrama tijeka prema vrsti mape (procesne faze) kroz Administraciju sustava.
Poslovni proces | Aktivnosti u procesu |
Kreiranje dokumenta | Otvaranje dokumenta mjesečne prijave PDV-a za traženo razdoblje |
Formiranje stavaka prijave | Automatizirano formiranje stavaka PDV prijave prema definiranim pravilima |
Upis R2 i UCD računa u PDV prijavu | Upis plaćenih R2 i UCD računa u PDV prijavu iz pomoćne liste |
Zaključavanje | Zaključavanje PDV prijave i tiskanje obrasca |
Predaja prijave putem aplikacije e-porezna ili putem tiskanog obrasca | Predaja porezne prijave putem tiskanog obrasca ili aplikacije e-Porezna |
Veze s drugim procesima / rješenjima
- Knjigovodstvo
- Ulazni računi
- Izlazni računi
- Izvještajni sustav
Preduvjeti
Osnovni preduvjeti za formiranje PDV prijave i knjiženje PDV stavki su:
- upisane vrste dokumenta i pripadajuće vrste mape kroz administraciju sustava s kontrolnim prijelazima, dozvolama za rad i pripadajućim aktivnostima
- upisani i ažurirani podaci kroz Administraciju knjigovodstva, kako slijedi
- Administracija knjigovodstva > PDV knjige i periodi:
- PDV godina (XAML_ACCNADM017/ FNPDV011), prikaz aktivnih korisnika po firmi unutar PDV godine
- aktiviranje PDV godine za izabranog korisnika i firmu (ACPDV002).
- PDV periodi (XAML_ACCNADM020/ FNPDV016), upis i izmjena PDV perioda u koji se knjiže obrađeni podaci
- sadržaj PDV prijave(XAML_ACCNADM024/ FNPDV020).
- upute za PDV prijavu (XAML_ACCNADM022/ FNPDV001), gdje se međusobno vezuju stavke (definirane u tipskim pravilima knjiženja), PDV knjiga, stavka PDV prijave uz mogućnost automatskog izračuna osnovice i postavljanja filtera te postavljanja indikatora za sumu osnovice, matičnog broja (da li je obavezan ili ne), R2 i UCD.
- upute za PDV prijavu (XAML_ACCNADM022/ FNPDV001), gdje se međusobno vezuju stavke (definirane u tipskim pravilima knjiženja), PDV knjiga, stavka PDV prijave uz mogućnost automatskog izračuna osnovice i postavljanja filtera te postavljanja indikatora za sumu osnovice, matičnog broja (da li je obavezan ili ne), R2 i UCD.
- upis i izmjena poreznih stopa (XAML_ACCNADM026/ FPOR001)
- upisane i ažurirane vrste knjigovodstvenih (PDV) stavki kroz Administraciju knjigovodstva > Kontni plan i katalozi > Vrste knjigovodstvenih stavki (XAML_ACCNADM009/ FNACR001)
- upisana i ažurirana tipska pravila kroz Administraciju knjigovodstva > Pravila knjiženja > Tipska pravila (XAML_ACCNADM033/ FNACR006)
- upisane upute po dokumentu kroz Administraciju knjigovodstva > Pravila knjiženja > Upute po dokumentu (XAML_ACCNADM013/ FNACR011)
- vezani nalozi i dokumenti kroz Administraciju knjigovodstva > Pravila knjiženja > Dokumenti u nalogu (XAML_ACCNADM028/ FNDOK001)