Vi ste ovdje: F4B Rješenja > Uvod

Uvod

Informacijski sustav Lučkih skladišta dio je sustava lučke operative. Osnovni zadatak sustava je praćenje kretanja i statusa roba u skladištima slobodne zone u skladu sa uputama O PROVEDBI MJERA CARINSKOG NADZORA U SLOBODNIM ZONAMA na temelju članka 9. Zakona o carinskoj službi ("Narodne novine" br. 83/09, 49/11 i 34/12). Ovom se uputom detaljnije pojašnjava provedbom mjera carinskog nadzora nad robama koje se unose i iznose u i iz slobodnih zona. Da bi mogao funkcionirati i biti na nivou potrebne ažurnosti, potrebno je da sustav SKLADIŠTA surađuje sa svojom okolinom na nivou izmjena podataka s ostalim sustavima koji mogu biti na raznim uporabljivosti i tehnologije obrade podataka (komercijala i tarife, carina, obračun, operativa, planiranje,...)

Implementacijom rješenja Lučkog skladišta (operative) omogućeno je:

  • kreiranje, izmjena, ispis i pregled pozicija
  • kreiranje, izmjena, ispis i pregled dispozicija
  • kreiranje, izmjena, ispis i pregled pravila kontrole dispozicija
  • kreiranje, izmjena, ispis i pregled kartica robe
  • kreiranje, izmjena, ispis i pregled skladišnih primki
  • kreiranje, izmjena, ispis i pregled izdatnica
  • ispravak obilježja
  • ispravak ulaza
  • ispravak izlaza
  • ispisivanje i pretraživanje
  • upis note-a za svaki od dokumenata u sustavu
  • prilaganje elektroničkih sadržaja za svaki od dokumenata u sustavu (prilozi)
  • praćenje svih akcija nad dokumentima (Audit Trail)
  • kreiranje PDF priloga samih dokumenata unutar sustava (od zapisa npr. pozicija, dispozicija i sl. moguće je kreirati PDF prilog)

Dokumentacijska struktura prilagođena je višenamjenskom korištenju podataka iz informacijskog sustava lučkih skladišta.

Korisnici ovih podataka su:

  • Luka
  • Carina
  • Agent tereta

Karakteristike rješenja

  • Kontrola ulaza/izlaza
  • Kontrola pravila dispozicija
  • Izvještajni sustav
  • Dnevnik događaja

Rješenje se sastoji od niza gotovih modula (ekranskih formi) koje se prilagođavaju i konfiguriraju prema zahtjevima korisnika. Otvorenost arhitekture osigurava jednostavnu:

  • prilagodbu organizaciji rada
  • proširenje i nadogradnju novim funkcionalnostima
  • prilagodbu internim pravilnicima i procedurama

Obuhvat vrste dokumenata

Rješenje obuhvaća

  • Kataloge podataka

i dokumente:

  • Pozicije
  • Dispozicije
  • Kartice robe
  • Primke
  • Izdatnice
  • Model knjiženja
  • Korekcija dokumenta lučkog skladišta
  • Jedinstvena carinska deklaracija
  • Kontrola pravila dispozicija
  • Smjene
  • Handheld uređaja
  • Direktne manipulacije (ulaz/izlaz)

Hijerarhija dokumenata:

Pozicija -> Skladišna kartica

Dispozicija -> Pozicija -> Carinski dokument

Skladišni dokumenti -> Stavke

Katalozi i administracija

Artikli, luke, brodovi, manipulacija, tarife, tarifni stavovi, skladišta, lokacije itd. dio su podataka koje nazivamo katalozi i po pravilima F4B smještamo ih u statičke mape ili kontejnere. Svaki od tih dijelova je dokument jedinstveno obilježen u sustavu sa svojim osnovnim i detaljnim karakteristikama koje ovise o vrsti kataloga. Administracija sustava vodi se kroz vrste dokumenata. Ovaj skup pravila detaljno opisuje dokumente i funkcije dijelova sustava. Sučelja za ovaj sustav su uglavnom u WPF-u jer se dokumenti formiraju i obrađuju interno (Luka). Dio dokumenta održava se preko WEB sučelja.

Pozicija

Pozicija je početak ili uvođenje u posao lučkih službi.

Posao će se će se dogoditi za neko vrijeme pa je potrebna izvjesna priprema. Ako priprema nije potrebna i radi se o manjem poslu ili dobro definiranom i uhodanom poslu, pozicija se formira zajedno s dispozicijom. Korisnik luke može imati i stalnu poziciju za različite manje i dobro definirane (standardne poslove). Pozicija je obvezna na svim dokumentima (stavkama dokumenata) bilo posredno ili neposredno. Pozicija može imati više dispozicija pa pozicija služi kao filter kod izbora dispozicija. Pozicija se može poništiti ako na nju nije vezana dispozicija. Može se učiniti nevidljivom ako je u potpunosti završena i nije potrebna na operativnim ekranima. Pozicija je podržana u WEB i WPF sučelju.

Kartice

Prema potrebama vođenja ili izbora izlaza robe, agent robe strukturom, nazivima i oznakama određuje kako će se roba voditi u skladišnoj evidenciji. Kartica je dogovor o operativnoj evidenciji robe između agenta robe i luke/skladišta.

Kod zatvaranja pozicije, sve kartice moraju imati zalihu nula. Na karticama se evidentiraju sve promjene zaliha robe, rad na robi, izmjena lokacije, izmjene statusa, oštećenja I svi ispravci.

Dispozicija

Ovo je temeljni dokument koji formira kupac. Na njemu su svi potrebni podaci za službe carine, skladišta, prijevoznih sredstava, komercijale (tarifiranje i faktura) i ostalih službi i vrsta manipulacija. Dispozicija mora imati upisanu poziciju. Na temelju dispozicije se izrađuje (radni) nalog. Neki od podataka koje sadrži dispozicija su:

  • mjesto skladištenja
  • agent tereta
  • status robe
  • vrste i količine robe
  • smjer kretanja robe
  • broj kontejnera
  • oznaka prijevoznog sredstva
  • MRN PPI/PII

Ako služba planiranja (radni) nalog piše na temelju neformatirane, a i neformalne komunikacije, tada se očekuje da u skladu s tim bude izdana ili izmijenjena dispozicija. Kod posla likvidiranja za svaki dokument mora biti poznata dispozicija. Za ispravni rad s dispozicijama moramo imati na raspolaganju skladišta sa zalihama i lokacijama robe. Dispozicija se može poništiti ako na nju nije vezan niti jedan dokument. Dispozicija se može učiniti nevidljivom ako je u potpunosti završena i nije potrebna na operativnim ekranima. Dispozicija je podržana u WEB i WPF sučelju.

Osnovne dispozicije su:

DUS – dispozicija/nalog za unos i skladištenje u SZ, mora sadržavati uz komercijalne podatke dogovorene između korisnika i agenta i podatke o prethodnim carinskim postupcima i dokumentima (MRN PPI ili PII), oznake prijevoznog sredstva smjer kretanja robe, oznake o robi, količine, odnosno podatke iz čl. 806 UPCZZ, potrebne korisniku SZ za unošenje robe u evidenciju.

DIZ – dispozicija/nalog za iznos robe iz SZ, sadrži iste podatke kao i prethodna s pozivom na dokumentaciju unosa u SZ, radi omogućavanja sljedivosti .

DIR – označava dispoziciju/nalog za direktno postupanje (brod-kamion ili kamion-brod ili vagon) bez skladištenja.

DDR – dispozicija za dodatne radnje, služi za postupanja unutar SZ

Osim ovih osnovnih podjela dispozicija svaka dispozicija ima svoju grupu i pravila.

Carinski dokumenti

Carinski dokumenti upisuju se kao dodatak dispoziciji. Oni se upisuju i skeniraju kao prilog u sustavu. Ove dokumente upotrebljavamo za dokumentiranje i identifikaciju dijelova koji nam kasnije služe za preglede skladišnih evidencija radi utvrđivanja stanja i kontrole, na primjer ulaznog / izlaznog MRN, brojeva kontrolnika i ostalih evidencija na zahtjev.

Dokumenti lučkih skladišta

Osnovni dokumenti skladišta su ulaz i izlaz robe. Nazive dokumenata mijenja sam korisnik prema postojećem stanju ako je taj dokument obuhvaćen ovim sustavom. Tako se formiraju potvrde o uskladištenju i potvrde o iskladištenju. Svaki dokument prati njemu pripadajuća pismena forma.

Skladišne zalihe se vode po ulazu (skladišnoj kartici).

Kod izlaza robe možemo se pozvati na ulaz (skladišnu karticu). Ako se pozovemo na ulaz, onda nam se prikazuje samo zaliha toga ulaza.

Operativna skladišta su pozicije na kojima se roba može i ne mora zadržavati, ali mi ih uporabljujemo radi upravljanja i kontrole. Takva virtualna skladišta formiraju se za DIR skupinu dispozicija. Dokumenti skladišta i skladišne kartice (ulazi) podržani su u WPF sučelju.

Formati

Oznaka formata Naziv formata
NACRAP Artikl
NPRIM Primka
IZD Izdatnica
NACS.KART Kartica (robe)
NACS.POZI Pozicija
MARI.DISP Dispozicija
TRSR.KONT Kontejner
TRSR.VAGO Vagon
TRSR.KAMI Kamion
TRSR.PRIK Prikolica
ACCN.KNMO Model knjiženja
NACS.LKOR Korekcija dokumenta lučkog skladišta
MARI.JCDE Jedinstvena carinska deklaracija
MARI.KONT Kontrola pravila dispozicija
NACS.SMJE Dokument smjena glava
NACS.SMTR Smjena transport
NACS.SMSK Smjena skladište
NACS.SMUR Smjena uređaj
NACS.SMDI Smjena dispozicija
NACS.SMPO Smjena potvrda
NACS.SMNP Smjena nepoznate robe
BLAG.NAPU Dokument naplatnog uređaja blagajne

Prava pristupa

Svim korisnicima rješenja definiraju se strogo kontrolirana prava pristupa ovisno o organizaciji posla.

Kontrolni mehanizmi

Definirani su kontrolni mehanizmi koji onemogućuju prijelaz iz jedne faze u drugu ukoliko nisu ispunjeni svi uvjeti (odgovarajući status dokumenta, kontrola sadržaja mapa i dokumenata). Isto tako, ugrađene su programske provjere prilikom izmjena stavki dokumenata i brisanja podataka.

Statusi u sustavu:

15, 20 - Neaktivni dokumenti

25 - Web likvidirano

30 - Skladišno likvidirano

35 - Likvidiranje dispozicija

40 - Carinski likvidirano

Za potrebe kontrole dispozicije definiraju su pravila kontrole kroz modul XAML_MARIKON200.

Likvidiranje dispozicije

Proces likvidiranja dispozicije sastoji se u tome da svi dokumenti koji moraju biti vezani za dispoziciju budu i vezani za dispoziciju. To su prvenstveno skladišni dokumenti. Dokumenti se moraju održavati ažurnima. Posao likvidiranja je prikupljanje podloga za fakturiranje ili stvaranje dokumentacijskog skupa iz koje bi trebala nastati faktura za obavljeni posao. Za ovaj posao potrebno je napraviti sustav uputa koji se ažurira u smislu obuhvata dokumenata i uputa procedurama za likvidiranje. Ovaj posao izveden je prvenstveno u WPF sučelju jer je ovo interni dio sustava uz korištenje sustava poruka i alarma.

Likvidiranjem dispozicije svi skladišni dokumenti vezani za dispoziciju imaju status 35. Ovaj status ne može se izmijeniti u okviru skladišnog poslovanja. Skladišni dokumenti su zaključani.

Likvidiranje carinskih dokumenata

Uputama koje su dio administracije svakog dokumenta u sustavu za format dispozicija definirana su i pravila vezanih carinskih dokumenta. Ako se navedena pravila ne poštuju, dispozicija kao ni skladišni dokumenti ne mogu dobiti status 40.

Izvještajni sustav

Izvještajni sustav omogućuje detaljan pregled skladišnih kartica,...

Specifikacija modula Lučkih skladišta

Model procesa

Procedura rada

Kartica robe

Upis i izmjena Pozicije

Upis i izmjena Dispozicije

Upis i izmjena Primke

Upis i izmjena Izdatnice

Ispravak dokumenta

Radovi na robi

Izmjena obilježja

Upis i izmjena Pravila kontrole dispozicije

Upis i izmjena Kamiona

Upis i izmjena Kontejnera

Upis i izmjena Vagona

Upis i izmjena Transportnog sredstva

Specifikacija i procedura rada prema vrsti mape

Pozicije

Dispozicija

Lučka skladišta

Primka u lučkom skladištu

Izdatnica u lučkom skladištu

Pravila kontrole dispozicije

Vagoni

Kamion

Kontejner

Smjena

Funkcije radnog ekrana

Funkcije radnog ekrana

Rad s web aplikacijom

Kako podijeliti mapu?

Kako poslati dokument?

Rad s Pomoćnim listama


Rathmann d.o.o. Sva prava pridržana