Upis i izmjena Dispozicije
Dispozicija je temeljni dokument koji formira kupac. Na njemu su svi potrebni podaci za službe carine, skladišta, prijevoznih sredstava, komercijale (tarifiranje i faktura) i ostalih službi i vrsta manipulacija. Dispozicija mora imati upisanu poziciju. Na temelju dispozicije se izrađuje (radni) nalog.
Neki od podataka koje sadrži dispozicija su:
- mjesto skladištenja
- agent tereta
- status robe
- vrste i količine robe
- smjer kretanja robe
- broj kontejnera
- oznaka prijevoznog sredstva
- MRN PPI/PII i dr.
Dokument dispozicije u sustavu možemo promatrati kao hijerahijski dokument koji u zaglavlju nosi informacije o dispoziciji i poziciji, a u stavkama - odnosno vezanim dokumentima o carinskoj robi.
Obzirom na standardnu proceduru rada s mapama i dokumentima, pogledati poglavlja Standardne funkcionalnosti rada s mapama i Standardne funkcionalnosti rada s dokumentima.
Za postavke mape i dokumenata pogledati poglavlje Postavke dispozicije u lučkom skladištu.
Procedura rada
1. Upis mape
- U stablu aplikacija, mapa i dokumenata pozicionirati se na vrstu mape Dispozicije unutar aplikacije Lučka operativa (Administracija i podaci). Stablo aplikacija otvara se duplim klikom na naziv aplikacije ili klikom na strelicu koja se nalazi lijevo od naziva aplikacije.
- Na alatnoj vrpci mapa i dokumenata izabrati funkciju za upis nove mape
.
- Upisati tražene podatke za upis mape (opis mape) i spremiti ih. Kreirana mapa bit će prikazana u stablu aplikacija i mapa pod aplikacijom Lučka operativa.
Mapa se kreira ovisno o poslovnom procesu, npr. jedna mapa može biti na nivou godine ili po špediteru ili sl.
2. Rad s dokumentima dispozicije
- Pozicionirati se na kreiranu mapu - radnu (procesnu) mapu dispozicija u koju se upisuju dokumenti.Odabrana mapa će požutjeti. Sadržaj mape bit će prikazan na desnoj površini ekrana, dok se naziv aktivnog ekrana (modula) prikazuje u donjem desnom kutu, na statusnoj vrpci.
- Za upis novog dokumenta dispozicije izabrati funkciju za upis dispozicije Upis dokumenta > izabrati vstu dokumenta, modul XAML_MARIDSP210 s alatne vrpce (eng. ribbon). Odabrani dokument će požutjeti.
- Otvorit će se forma za upis podataka - ekran modula XAML_MARIDSP210.
- Upisati potrebne informacije o dokumentu (Špediter, Pozicija, PFC, Lučko skladište). Minimalno ispuniti obavezne podatke!
- Spremiti upisano zaglavlje dokumenta odabirom funkcije Spremi/Spremi i zatvori koja se nalazi na alatnoj vrpci (ribonu) modula.
3. Upis carinskih dokumenata
- Carinski dokumenti se upisuju kao stavke dokumenta dispozicije
- Za upis carinskog dokumenta potrebno je izabrati funkciju Upis dokumenta s ribona i izabrati željeni dokument (izabrani redak će poprimiti drugu boju).
- Otvorit će se ekran s praznim poljima za upis podataka, modul XAML_MARICAR200.
- Upisati podatke (ili odabrati podatke iz pomoćnih listi) u odgovarajuća polja. Minimalno upisati obavezne podatke!, detaljan opis rada dan je u poglavlju Rad s modulom XAML_MARICAR200
Moguće je upisati više carinskih dokumenata s istim JCDBroj/Godina.
Korištenjem politika veza (DFLOPOS210) moguće je konfigurirati da se samo one vrste dokumenata koje su vezane na odabranu vrstu dokumenta dispozicije ponude za upis JCD-a unutar dispozicije. Opcija Dodaj postojeći carinski dokument, u tom slučaju otvara listu carinskih dokumenata, filtriranu prema vrstama dokumenata JCD-a koje se nalaze u politici veza odabrane dispozicije.
- Nakon upisa svih podataka spremiti upisane podatke odabirom funkcije Spremi/ Spremi i zatvori koja se nalazi u dnu aktivnog ekrana.
- Ukoliko je potrebno upisati još dokumenata carinske robe (stavke) upis je omogućen pozivom funkcije Upis dokumenta > izabrati željenu vrstu dokumenta prema gore opisanim koracima ili direktno kroz formu za upis carinskog dokumenta odabirom opcije Nova stavka.
- Zaključati dokument/stavku pozivom funkcije
s alatne vrpce modula
- Nakon upisa dokumenata, zaključati dokumente odabirom funkcije za zaključavanje unutar aktivnog ekrana..
- Po upisu svih dokumenata (stavki) spremiti izmjene odabirom funkcije Spremi/ Spremi i zatvori.
2.a Izmjena dokumenta carinske robe
- Iz liste upisanih dokumenata (stavki) izabrati stavku kojoj je potrebno izmijeniti podatke.
- Kliknuti na Izmjena dokumenta s ribona.
- Otvorit će se ekran s upisanim podacima o stavci.
- Izmijeniti potrebne podatke.
- Spremiti podatke
2. b Brisanje carinskog dokumenta
- Iz liste upisanih carinskih dokumenata (stavki) pozicionirati se na stavku koju je potrebno izbrisati.
- Izabrati funkciju Brisanje s ribona.
- Stavka će nakon potvrde biti izbrisana.
- Spremiti izmjene.
Nije dozvoljeno brisanje dokumenta koji sadrži vezane stavke ili je u statusu >= 30.
3. Print naljepnice
Po završetku rada potrebno je isprintati naljepnicu i zalijepiti ju na dokument dispozicije koristeći funkciju Print naljepnice s ribona modula. Bar kod (bar code) naljepnice sadrži informaciju o firmi, OPP dokumenta, i OPP-u pozicije. Sadržaj naljepnice se prilagođava ovisno o potrebama korisnika.
Izmjena dokumenta dispozicije
Za izmjenu upisanog dokumenta koristiti Izmjena dokumenta, XAML_MARIDSP210 (funkcija se poziva u kontekstu rada s dokumentom: Lista dokumenata > Označiti dokument koji se mijenja > Izabrati funkciju za izmjenu s alatne vrpce ili kontrolne ploče). U slučaju da je dokument koji se mijenja zaključan, prethodno ga je potrebno otključati.
Brisanje dokumenta dispozicije
Nije dozvoljeno brisanje dokumenta koji sadrži vezane stavke ili je u statusu >= 30.