Vi ste ovdje: F4B Rješenja > Lučka skladišta > Procedura rada > Upis i izmjena Dispozicije

Upis i izmjena Dispozicije

Dispozicija je temeljni dokument koji formira kupac. Na njemu su svi potrebni podaci za službe carine, skladišta, prijevoznih sredstava, komercijale (tarifiranje i faktura) i ostalih službi i vrsta manipulacija. Dispozicija mora imati upisanu poziciju. Na temelju dispozicije se izrađuje (radni) nalog.

Neki od podataka koje sadrži dispozicija su:

  • mjesto skladištenja
  • agent tereta
  • status robe
  • vrste i količine robe
  • smjer kretanja robe
  • broj kontejnera
  • oznaka prijevoznog sredstva
  • MRN PPI/PII i dr.

Dokument dispozicije u sustavu možemo promatrati kao hijerahijski dokument koji u zaglavlju nosi informacije o dispoziciji i poziciji, a u stavkama - odnosno vezanim dokumentima o carinskoj robi.

Obzirom na standardnu proceduru rada s mapama i dokumentima, pogledati poglavlja Standardne funkcionalnosti rada s mapama i Standardne funkcionalnosti rada s dokumentima.

Za postavke mape i dokumenata pogledati poglavlje Postavke dispozicije u lučkom skladištu.

Procedura rada

1. Upis mape

  • U stablu aplikacija, mapa i dokumenata pozicionirati se na vrstu mape Dispozicije unutar aplikacije Lučka operativa (Administracija i podaci). Stablo aplikacija otvara se duplim klikom na naziv aplikacije ili klikom na strelicu koja se nalazi lijevo od naziva aplikacije.
  • Na alatnoj vrpci mapa i dokumenata izabrati funkciju za upis nove mape .
  • Upisati tražene podatke za upis mape (opis mape) i spremiti ih. Kreirana mapa bit će prikazana u stablu aplikacija i mapa pod aplikacijom Lučka operativa.

Mapa se kreira ovisno o poslovnom procesu, npr. jedna mapa može biti na nivou godine ili po špediteru ili sl.

2. Rad s dokumentima dispozicije

  • Pozicionirati se na kreiranu mapu - radnu (procesnu) mapu dispozicija u koju se upisuju dokumenti.Odabrana mapa će požutjeti. Sadržaj mape bit će prikazan na desnoj površini ekrana, dok se naziv aktivnog ekrana (modula) prikazuje u donjem desnom kutu, na statusnoj vrpci.
  • Za upis novog dokumenta dispozicije izabrati funkciju za upis dispozicije Upis dokumenta > izabrati vstu dokumenta, modul XAML_MARIDSP210 s alatne vrpce (eng. ribbon). Odabrani dokument će požutjeti.
  • Otvorit će se forma za upis podataka - ekran modula XAML_MARIDSP210.
  • Upisati potrebne informacije o dokumentu (Špediter, Pozicija, PFC, Lučko skladište). Minimalno ispuniti obavezne podatke!
  • Spremiti upisano zaglavlje dokumenta odabirom funkcije Spremi/Spremi i zatvori koja se nalazi na alatnoj vrpci (ribonu) modula.

3. Upis carinskih dokumenata

  • Carinski dokumenti se upisuju kao stavke dokumenta dispozicije
  • Za upis carinskog dokumenta potrebno je izabrati funkciju Upis dokumenta s ribona i izabrati željeni dokument (izabrani redak će poprimiti drugu boju).
  • Otvorit će se ekran s praznim poljima za upis podataka, modul XAML_MARICAR200.
  • Upisati podatke (ili odabrati podatke iz pomoćnih listi) u odgovarajuća polja. Minimalno upisati obavezne podatke!, detaljan opis rada dan je u poglavlju Rad s modulom XAML_MARICAR200

Moguće je upisati više carinskih dokumenata s istim JCDBroj/Godina.

Korištenjem politika veza (DFLOPOS210) moguće je konfigurirati da se samo one vrste dokumenata koje su vezane na odabranu vrstu dokumenta dispozicije ponude za upis JCD-a unutar dispozicije. Opcija Dodaj postojeći carinski dokument, u tom slučaju otvara listu carinskih dokumenata, filtriranu prema vrstama dokumenata JCD-a koje se nalaze u politici veza odabrane dispozicije.

  • Nakon upisa svih podataka spremiti upisane podatke odabirom funkcije Spremi/ Spremi i zatvori koja se nalazi u dnu aktivnog ekrana.
  • Ukoliko je potrebno upisati još dokumenata carinske robe (stavke) upis je omogućen pozivom funkcije Upis dokumenta > izabrati željenu vrstu dokumenta prema gore opisanim koracima ili direktno kroz formu za upis carinskog dokumenta odabirom opcije Nova stavka.
  • Zaključati dokument/stavku pozivom funkcije s alatne vrpce modula
  • Nakon upisa dokumenata, zaključati dokumente odabirom funkcije za zaključavanje unutar aktivnog ekrana..
  • Po upisu svih dokumenata (stavki) spremiti izmjene odabirom funkcije Spremi/ Spremi i zatvori.

2.a Izmjena dokumenta carinske robe

  1. Iz liste upisanih dokumenata (stavki) izabrati stavku kojoj je potrebno izmijeniti podatke.
  2. Kliknuti na Izmjena dokumenta s ribona.
  3. Otvorit će se ekran s upisanim podacima o stavci.
  4. Izmijeniti potrebne podatke.
  5. Spremiti podatke

2. b Brisanje carinskog dokumenta

  1. Iz liste upisanih carinskih dokumenata (stavki) pozicionirati se na stavku koju je potrebno izbrisati.
  2. Izabrati funkciju Brisanje s ribona.
  3. Stavka će nakon potvrde biti izbrisana.
  4. Spremiti izmjene.

Nije dozvoljeno brisanje dokumenta koji sadrži vezane stavke ili je u statusu >= 30.

3. Print naljepnice

Po završetku rada potrebno je isprintati naljepnicu i zalijepiti ju na dokument dispozicije koristeći funkciju Print naljepnice s ribona modula. Bar kod (bar code) naljepnice sadrži informaciju o firmi, OPP dokumenta, i OPP-u pozicije. Sadržaj naljepnice se prilagođava ovisno o potrebama korisnika.

Izmjena dokumenta dispozicije

Za izmjenu upisanog dokumenta koristiti Izmjena dokumenta, XAML_MARIDSP210 (funkcija se poziva u kontekstu rada s dokumentom: Lista dokumenata > Označiti dokument koji se mijenja > Izabrati funkciju za izmjenu s alatne vrpce ili kontrolne ploče). U slučaju da je dokument koji se mijenja zaključan, prethodno ga je potrebno otključati.

Brisanje dokumenta dispozicije

Nije dozvoljeno brisanje dokumenta koji sadrži vezane stavke ili je u statusu >= 30.


Rathmann d.o.o. Sva prava pridržana