Upis i izmjena Skladišne primke
Podaci primke upisuju se kroz:
- zaglavlje dokumenta
- stavke (roba)
Obzirom na standardnu proceduru rada s mapama i dokumentima, pogledati poglavlja Standardne funkcionalnosti rada s mapama i Standardne funkcionalnosti rada s dokumentima.
Za postavke mape i dokumenata pogledati poglavlje Postavke primke u lučkom skladištu.
Funkcije ”Izbor dispozicije” i “Izbor stavaka dispozicije” u dokumentima lučke primke i izdatnice rade na način da gledaju stanje stavke na skladištu. Količine (zaprimljena/izdana količina, neto/bruto mase i volumeni) prepisuju sa stanja te stavke (ako stavka ima stanja), a ako odabrana stavka nema stanja, količine se prepisuju iz stavke robe.
Legenda boja
PLAVA fleka u prikazu označava da je stavka vezana za stavku primke, da nije u potpunosti “izašla” (stavka nije zaključana ili je količina u primci manja od one u dispoziciji) i stavka nema količina u minusu.
- Plava fleka u prikazu označava da je stavka već vezana za neku drugu stavku skladišnog dokumenta.
ZELENA fleka označava da je stavka “u potpunosti” izašla (stavka je zaključana i sve količine = količinama u dispoziciji)
- Zelena fleka označava da je stavka u potpunosti vezana (sve količine na stanju su jednake količinama u stavci dispozicije, to znači da je i disponirana količina i bruto masa i neto masa i volumen u potpunosti vezan. Ako samo jedna količina nije u potpunosti vezana stavka nema zelenu fleku).
CRVENA fleka označava da je stavka “u minusu” – više je zaprimljeno ili izdano nego što ima u stavci dispozicije (ručno smo vezali stavku robe na stavku skladišnog dokumenta).
- Crvena fleka označava da je bilo koja od količina u minusu (npr. neto masa na stanju je veća od neto mase u stavci dispozicije).
Procedura rada
1. Upis mape
- U stablu aplikacija, mapa i dokumenata pozicionirati se na vrstu mape Skladišni dokumenti unutar aplikacije Lučko skladište. Stablo aplikacija otvara se duplim klikom na naziv aplikacije ili klikom na strelicu koja se nalazi lijevo od naziva aplikacije.
- Na alatnoj vrpci mapa i dokumenata izabrati funkciju za upis nove mape
.
- Upisati tražene podatke za upis mape (opis mape) i spremiti ih. Kreirana mapa bit će prikazana u stablu aplikacija i mapa pod aplikacijom Lučka operativa.
Mapa se kreira ovisno o poslovnom procesu, npr. jedna mapa može biti na nivou godine ili po skladištu, komitentu ili sl.
2. Rad s dokumentima primke
Primku je moguće upisati na dva načina:
- odabirom dispozicije
- upisom podataka u formu za upis
U oba slučaja nakon što se ispuni zaglavlje primke, upisuju se stavke odabirom funkcije Nova stavka s ribona modula. Stavke je nakon upisa potrebno zaključati, a zatim i cijeli dokument.
Detaljan opis rada naveden je u nastavku.
1. Upis primke odabirom dispozicije
- Pozicionirati se na kreiranu mapu - radnu (procesnu) mapu skladišnih dokumenata u koju se upisuju dokumenti.Odabrana mapa će požutjeti. Sadržaj mape bit će prikazan na desnoj površini ekrana, dok se naziv aktivnog ekrana (modula) prikazuje u donjem desnom kutu, na statusnoj vrpci.
- Za upis novog dokumenta primke izabrati funkciju za upis primke Upis dokumenta > Primke s alatne vrpce (eng. ribbon) modula. Iz padajućeg izbornika izabrati željenu vrstu primke. Odabrani dokument će požutjeti.
- Otvorit će se forma za upis podataka - ekran modula XAML_NACSPRL200.
Ukoliko se pri odabiru opcije za upis novog dokumenta pojavi ekran s greškom, znači da korisnik nema potrebne dozvole za upis dokumenta. U tom slučaju korisnik se treba javiti administratoru sustava da mu dodijeli potrebne dozvole.
- Nakon uspješnog pokretanja modula i otvaranja forme za upis, s alatne vrpce modula XAML_NACSPRL200 izabrati funkciju Izbor dispozicija.
Korištenjem politika veza (DFLOPOS210) omogućeno je filtriranje postavki izbornika pomoćne liste (picker) dispozicije i Izbor dispozicije u dokumentima lučke primke i izdatnice. Kroz DFLOPOS210 potrebno je vezati dokumente primke i izdatnice za dokument dispozicije. Samo one vrste dokumenata dispozicije koje imaju vezanu odabranu vrstu skladišnog dokumenta će se prikazivati u izborniku dispozicije. Pogledati Model procesa, poglavlje Ugrađena pravila.
-
Otvorit će se ekran za upis OPP-a dispozicije. (OPP – Operativni Protokol – jedinstveni broj dokumenta kojeg dodjeljuje sustav).
- U novootvorenom ekranu upisati OPP dispozicije te klknuti Dohvati.
-
Dohvat postojeće dispozicije omogućuje izravan prijenos podataka u zaglavlje primke.
- U polje Code upisati oznaku po kojoj se vodi dokument.
-
Polja Slobodna zona i PFC su vezana na skladište, dok je polje Opis predviđeno za upis napomena, bilješki ili komentara uz dokument primke.
Pomoćna lista pozicija prikazuje samo one vezane za odabranog špeditera. Također, nakon odabira pozicije, u pomoćnoj listi dispozicija pojavit će se samo one vezane za odabranu poziciju. Ukoliko je lista za Lučko skladište prazna, tad je potrebno od strane administratora sustava zatražiti dozvole za rad s dokumentom skladišta. Transportno sredstvo upisuju se u zaglavlje dokumenta u slučaju kad se odnosi na cijelu primku, odnosno kad se isti podatak o transportnom sredstvu upisuje i u stavke.
-
Transportno sredstvo upisuje se u zaglavlje dokumenta u slučaju kad se odnosi na cijelu primku, odnosno kad se isti podatak o transportnom sredstvu upisuje i u stavke. Vrsta transportnog sredstva odabire se iz padajućeg izbornika (kliknuti na strelicu da bi se padajući izbornik otvorio).
-
Upisivanjem registracije (oznake) pretražuju se transportna sredstva u pickeru (pomoćnoj listi).
Ukoliko se pri odabiru opcije za upis transportnog sredstva pojavi ekran s greškom, to znači da korisnik nema potrebne dozvole za upis transportnog sredstva. U tom slučaju korisnik se treba javiti administratoru sustava da mu dodijeli potrebne dozvole.
- Nakon upisa svih podataka u zaglavlju, spremiti upisane podatke odabirom funkcije Spremi koja se nalazi na alatnoj vrpci (ribonu) modula.
2. Upis primke kroz formu
- Pozicionirati se na kreiranu mapu - radnu (procesnu) mapu skladišnih dokumenata u koju se upisuju dokumenti.Odabrana mapa će požutjeti. Sadržaj mape bit će prikazan na desnoj površini ekrana, dok se naziv aktivnog ekrana (modula) prikazuje u donjem desnom kutu, na statusnoj vrpci.
- Za upis novog dokumenta primke izabrati funkciju za upis primke Upis dokumenta > Primke s alatne vrpce (eng. ribbon) modula. Iz padajućeg izbornika izabrati željenu vrstu primke. Odabrani dokument će požutjeti.
- Otvorit će se forma za upis podataka - ekran modula XAML_NACSPRL200.
Ukoliko se pri odabiru opcije za upis novog dokumenta pojavi ekran s greškom, znači da korisnik nema potrebne dozvole za upis dokumenta. U tom slučaju korisnik se treba javiti administratoru sustava da mu dodijeli potrebne dozvole.
- U novootvorenom ekranu potrebno je upisati podatke u polja označena crvenom bojom (obavezna polja):
Code - Oznaka po kojoj se vodi dokument.
Lučko skladište – Ukoliko je lista za Lučko skladište prazna, tad je potrebno od strane administratora sustava zatražiti dozvole za rad s dokumentom skladišta.
Špediter - Oznaka i naziv špeditera
Pozicija - Nakon odabira špeditera, u pomoćnoj listi pozicija pojavit će se samo one vezane za odabranog špeditera.
Pomoćna lista pozicija prikazuje samo one vezane za odabranog špeditera. Također, nakon odabira pozicije, u pomoćnoj listi dispozicija pojavit će se samo one vezane za odabranu poziciju. Ukoliko je lista za Lučko skladište prazna, tad je potrebno od strane administratora sustava zatražiti dozvole za rad s dokumentom skladišta. Transportno sredstvo upisuju se u zaglavlje dokumenta u slučaju kad se odnosi na cijelu primku, odnosno kad se isti podatak o transportnom sredstvu upisuje i u stavke.
-
Transportno sredstvo upisuje se u zaglavlje dokumenta u slučaju kad se odnosi na cijelu primku, odnosno kad se isti podatak o transportnom sredstvu upisuje i u stavke. Vrsta transportnog sredstva odabire se iz padajućeg izbornika (kliknuti na strelicu da bi se padajući izbornik otvorio).
-
Upisivanjem registracije (oznake) pretražuju se transportna sredstva u pomoćnoj listi.
Ukoliko se pri odabiru opcije za upis transportnog sredstva pojavi ekran s greškom, to znači da korisnik nema potrebne dozvole za upis transportnog sredstva. U tom slučaju korisnik se treba javiti administratoru sustava da mu dodijeli potrebne dozvole.
-
Polja Slobodna zona i PFC su vezani na skladište, dok je polje Opis predviđeno za upis napomena, bilješki ili komentara uz dokument primke.
- Nakon upisa svih podataka u zaglavlju, spremiti upisane podatke odabirom funkcije Spremi koja se nalazi na alatnoj vrpci (ribonu) modula.
3. Upis stavki u kreirano zaglavlje primke
- Stavke primke upisuju se odabirom funkcije Nova stavka s ribona pri čemu se otvara forma za upis podataka.
- Potrebno je upisati podatke u polja označena crvenom bojom (Kartica, Zaprimljeno (količina)). Minimalno upisati obavezne podatke! Karticu nije moguće upisati ako se ne ispune sva potrebna polja pri upisivanju primke. Pomoćna lista polja Kartice prikazuje samo stavke koje su u statusu >=30.
-
Kartica se odabire pomoću
pomoćne liste ili upisom OPP-a (ili code-a).
Obavezna polja mijenjaju se ovisno o kartici. Obavezna polja u kartici definiraju se upisom podataka kartice u dokument pozicije kroz modul XAML_NACSKAR200 (odnosno modul XAML_NACSPOZ101).
Ukoliko špediter vodi robu po serijskom broju, to polje će biti obavezno, a ukoliko ju vodi po lotu, polje Lot postaje obavezno.
-
U pomoćnoj listi bit će prikazane samo kartice vezane za odabranu poziciju.
- Polja Serijski broj i Lot služe za identifikaciju robe.
- Nakon upisa svih podataka, stavku je potrebno zaključati: označiti stavku kvačicom klikom na praznu kućicu na početku retka i izabrati funkciju Zaključaj stavku s ribona modula XAML_NACSPRL200.. Zaključavanjem stavka postaje aktivna (vidljiva) u sustavu - roba dolazi na stanje.
- Nakon zaključavanja stavki, potrebno je zaključati dokument pozivom funkcije Zaključaj dokument,
s alatne vrpce modula XAML_NACSPRL200.
- Zatvoriti dokument odabirom funkcije Zatvori
Ukoliko je potrebno otključati stavku, a dokument je zaključan, potrebno je otključati dokument, a tek zatim otključati stavku odabirom opcije Otključaj stavku.
2.a Izmjena stavki dokumenta
- Iz liste upisanih stavki izabrati stavku kojoj je potrebno izmijeniti podatke.
- Kliknuti na Izmjena s ribona. Izmjena stavki nije moguća ukoliko je stavka zaključana (stavku je potrebno prethodno otključati!). Ukoliko je stavka već vezana na druge podatke, izmjene nisu moguće.
- Otvorit će se ekran s upisanim podacima o stavci.
- Izmijeniti potrebne podatke.
- Spremiti podatke
2. b Brisanje stavke dokumenta
- Iz liste upisanih stavki pozicionirati se na stavku koju je potrebno izbrisati
- Izabrati funkciju Brisanje odabranih stavaka s ribona. Stavku nije moguće obrisati ukoliko je zaključana ili vezana na druge podatke u sustavu.
- Stavka će nakon potvrde biti izbrisana.
- Spremiti izmjene.
Upis i izmjena transportnog sredstva
Za upis i izmjenu transportnog sredstva koriste se dvije opcije: Upis, i Izmjena transportnog sredstva,
- ikone koje se nalaze iza polja Registracija.
Upisom oznake transportnog sredstva u izbornik pomoćne liste (picker) transportnog sredstva, ta oznaka se prenosi u ekran za upis novog transportnog sredstva:
- Upisati oznaku u izbornik pomoćne liste (picker)
- Prikaže se poruka “Podatak nije pronađen”
- Kliknuti na opciju Upis dokumenta (mala ikona nakon registracije,
)
- Otvara se ekran za upis novog transportnog sredstva s prepisanom oznakom.
-
U polje Naziv upisati obilježje transportnog sredstva.
-
Skraćeni naziv se automatski prepisuje.
-
Nakon spremanja transportnog sredstva, naziv sredstva se prepiše u izbornik pomoćne liste (picker) skladišnog dokumenta
-
Klikom na opciju Izmjena dokumenta,
moguće je izmijeniti vrijednosti transportnog sredstva
-
Izmjena je onemogućena dok nema upisanog transportnog sredstva u izbornik pomoćne liste (picker)
Lista za izbor transportnog sredstva u primci i izdatnici vezana je na vrste dokumenata formata TRST.KONT, TRSR.VAGO, TRSTS.KAMI, TRSR.PRIK i CRU.BROD (Brod).
Prilikom promjene vrste transportnog sredstva briše se upisano transportno sredstvo iz izbornik pomoćne liste (picker) i filtrira se izbornik pomoćne liste (picker) prema odabranoj vrsti dokumenta (filtriranje ne radi prema BussType nego prema vrsti dokumenta!).
Izmjena dokumenta
Za izmjenu upisanog dokumenta koristiti Izmjena dokumenta, XAML_NACSPRL200 (funkcija se poziva u kontekstu rada s dokumentom: Lista dokumenata > Označiti dokument koji se mijenja > Izabrati funkciju za izmjenu s alatne vrpce). U slučaju da je dokument koji se mijenja zaključan, prethodno ga je potrebno otključati.
Brisanje dokumenta
Za brisanje upisanog dokumenta koristiti Brisanje dokumenta, XAML_NACSPRM700 (funkcija se poziva u kontekstu rada s dokumentom: Lista dokumenata > Označiti dokument koji se briše > Izabrati funkciju za brisanje s alatne vrpce modula za rad s dokumentima i mapama (SPLIXAM600)). U slučaju da je dokument koji se mijenja zaključan, prethodno ga je potrebno otključati.
Nije dozvoljeno brisanje dokumenta koji sadrži vezane stavke ili je u statusu >= 30.
Pregled kartica
- Za pregled kartica potrebno je iz liste dokumenata (Moji dokumenti i mape > izabrati željenu radnu mapu > izabrati željeni dokument iz mape) označiti željeni dokument (poprimit će drugu boju) i s kontrolne ploče izabrati funkciju Pregled skladišne kartice
- Odabirom navedene opcije otvorit će se ekran za upis kriterija dohvata podataka
- Upisati potrebne podatke za dohvat (Lučko skladište, Špediter)
- Za polje Vrste dohvata izabrati Otvorene kartice ili Sve kartice iz padajućeg izbornika.
- Kliknuti na funkciju Osvježi s ribona (ili funkcijsku tipku F5) za dohvat podataka.
- Željeni dokument će biti prikazan.
- Izabrati željeni dokument (poprimit će drugu boju) prikazan u listi rezultata dohvata i na kontrolnoj ploči kliknuti na Pregled skladišne kartice za prikaz podataka. Navedena opcija omogućuje pregled svih ulaza i izlaza vezanih za karticu.