Konfiguracija postavki Izvještaja
Za konfiguraciju postavki izvještaja u F4B sustavu koriste se moduli:
- PLADM115B - upis i izmjena prilagodljivih modula te
- XAML_SPLIADM171 - izmjena upisanih postavki izvještaja - koristi se u novoj XAML Administraciji sustava i zamjena je za postojeći PLADM115B modul
Definicije i pojmovi
Izvještaj - eng. Report, navedeni pojam u F4B sustavu koristi se za sve vrste izvještaja kao što su:
- pregled podataka,
- liste podataka,
- pretraživanje podataka te
- ispis
pri čemu se koristi Microsoft Report Services (RS) tehnologija. Za naziv izvještaja koristi se prefiks #UDM_RS. (primjer naziva #UDM_RS.ACCN0PP001).
RS tehnologija - Reporting Services (RS) tehnologija standardno omogućava da se svi objavljeni izvještaji mogu otvoriti i putem web preglednika. Izvještaji su pohranjeni na web serveru i sukladno ovlastima dostupni su za pregled putem internet preglednika. Upotrebom web tehnologije za pristup poslovnim izvještajima ostvaruje se jednostavan pristup informacijama, sve informacije dostupne su na jednom mjestu u standardnom obliku, osiguran je export podataka u velik broj standardnih formata (excel, word, pdf, tiff, csv...), a nadogradnja sustava za izvještavanje novim izvještajima je brza i jednostavna.
F4B sustav sadrži programske komponente koje integriraju cjelokupni sustav za izvještavanje. Svi poslovni izvještaji dostupni su unutar korisničkog sučelja uvažavajući sva pravila sustava i dozvole pristupa.
Funkcije kreiranja i konfiguracije modula Izvještaja
Osim upisa i izmjene Izvještaja, omogućeno je i:
- brisanje modula izvještaja
- spremanje modula izvještaja u datoteku
- učitavanje modula izvještaja iz datoteke
Navedene akcije dostupne su na desni klik miša u kontekstu rada s korisnički definiranim modulima Administracije sustava, a ugrađene su i na alatnu vrpcu modula Korisnički definirani moduli u padajuću listu funkcije Moduli.
Preduvjeti za ugradnju izvještaja u sustav
- izvještaj izrađen i dostupan kroz web sučelje izvještajnog sustava
Način rada
Kreiranje novog modula Izvještaja
- u Administraciji sustava pozicionirati se na karticu Korisnički definirani moduli
- na alatnoj vrpci aktiviranog modula izabrati funkciju Moduli pri čemu će se otvoriti padajuća lista s popisom dostupnih funkcija.
- izabrati Novi modul.
Funkciju Novi modul je moguće izabrati i klikom desnog miša u prikazu liste korisnički definiranih modula.
- otvorit će se ekran modula PLADM115B, Prilagodljivi izbornik
- upisati podatke kako slijedi:
Vrsta modula | Izabrati Otvaranje Reporting Services izvještaja |
Naziv modula | RS.upisati naziv izvještaja, primjer RS.ACCN0PP001 |
Opis modula | Upisati opis modula, primjer Tiskanje knjigovodstvenog naloga |
Description | Upisati opis modula (isti naziv kao što je već upisan kroz prethodno polje) |
Parameters | Collection |
ReportPath | Upisati putanju gdje se report nalazi na Report Serveru, primjer: /F4BACCN/ACCN0PP001, gdje prva oznaka označava folder u koji je smješten report, a druga oznaka je naziv izvještaja koji se ugrađuje u sustav. |
ReportServerURL | Upisati URL servera na kojem se report nalazi, primjer: http://DEMOSERVER/ReportServer |
ShowParameteresPanelInPreview | True |
Kad i kako koristiti parametre?
Klikom na polje Collection, prikazat će se ... na kraju retka pri čemu se otvara novi prozor za upis parametara ReportParameter Collection Editor.
Parametri se upisuju za izvještaje koji zahtijevaju poziv parametara.
Primjer
Kod kreiranja izvještaja vrste ispis dokumenta, potrebno je upisati parametre poziva dokumenta, kako slijedi:
ContextFieldName | DProtocolID |
ParameterName | DProtocolID |
Parameter Value | |
ValueMode | PassFromContextField |
Za izvještaje vrste pregled i pretraživanje parametre nije potrebno koristiti.
Daljnji koraci
Za kreirani izvještaj potrebno je dodijeliti korisničke dozvole za rad s izvještajem.