Vi ste ovdje: F4B Administracija > Model sustava

Model sustava

Pod poslovnim informacijskim sustavom smatramo skup programskih (softverskih) komponenti za kreiranje, pohranjivanje, dohvaćanje i obradu podataka o poslovnim događajima bitnim za sam sustav koji su rezultat internih i eksternih poslovnih procesa.

Konceptualni model dokumentacijskog sustava može se prikazati sljedećom slikom:

Korisnici

Kroz administraciju sustava definiraju se dvije vrste korisnika, s različitim ulogama u sistemu: administrirajući korisnici i obični korisnici. Uzevši u obzir da korisnici rade s mapama i imaju vlasništvo nad njima te da je potrebno omogućiti da se određenim korisnicima dozvoli rad nad određenim mapama, možemo definirati sljedeće zahtjeve:

U sustavu postoji određen broj korisnika i određen broj definiranih grupa korisnika (role)

  • Svaki korisnik može biti član jedne ili više grupa korisnika.
  • Svaki korisnik i svaka grupa korisnika ima definiran pripadni SecurityIdentifier (SID)
  • Sve dozvole i ovlaštenja u sustavu su definirana preko SID-a (što povlači da se ovlaštenja nad objektima u sustavu mogu definirati ili za pojedinačnog korisnika ili za grupu korisnika)

Organizacija dokumenata i korisnika

Model organizacije dokumenata se sumarno može opisati na sljedeći način:

  • Postoji definiran skup različitih vrsta dokumenata koji se obrađuju u skladu sa poslovnim procesom. Svaki dokument ima definiranu svoju vrstu i svoj format. Svaki dokument se nalazi u (odnosno pripada) određenoj mapi.
  • Svaka mapa ima definiranu svoju vrstu, s time da je točno određeno koja vrsta dokumenata idu u koju vrstu mape.
  • U sustavu postoji definiran određen broj poslova u kojima se može nalaziti svaka mapa. Za svaku vrstu mapu je definirano u kakvim se poslovima može nalaziti.
  • Za svaku grupu korisnika je definirano kakve poslove može obavljati i nad kojim mapama.

Poslovni proces

Definiranje poslovnog procesa sa stanovišta F4B metode podrazumijeva određivanje tijeka dokumenata u poslovnom sustavu. Svi dokumenti kreću iz nekog početnog stanja, te slijedeći definirana pravila poslovnog procesa prolaze kroz određeni broj obrada dok ne dođu do završnog stanja.

U F4B metodi, stanje (odnosno faza obrade) u kojem se nalazi dokument je određeno atributom Posao, koji je definiran za svaku mapu.

Zahtjevi:

  • Faza obrade dokumenta je definirana poslom mape.
  • Početni posao iz kojeg kreće svaka mapa je posao upisa *UPIS, a životni ciklus mape završava njenim dolaskom u posao *END ili *ERR.
  • Za svaku fazu obrade (odnosno za svaku vrstu mape u određenom poslu) je definiran skup poslova u koje ona može prijeći (odnosno skup obrada koje se mogu obaviti nakon trenutne)
  • Prilikom prelaska u sljedeću fazu obrade, moguće je obaviti određen skup kontrolnih procedura.

Moduli

Obrada pojedinačnih dokumenata se obavlja preko modula. Moduli su vanjski za sam sustav i u sebi implementiraju ekranske forme preko kojih se vrši pregled i obrada dokumenata. Međutim, moduli u F4B sustavu imaju i širu ulogu jer u stvari predstavljaju jedine elemente prisutne u prezentacijskom sloju (odnosno pojednostavljeno, sva interakcija korisnika sa sustavom se obavlja preko modula).

Zahtjevi:

  • Za svakoga korisnika je definiran njegov startni modul, odnosnu modul koji će se prikazati nakon pokretanja aplikacije.
  • Prilikom rada u modulu, korisniku se prezentira određeni skup opcija koji je definiran preko:
    • trenutno otvorenog modula
    • vrste trenutno otvorene mape i posla u kojem se ona nalazi
    • vrste trenutno otvorenog dokumenta
  • Svakoj definiranoj opciji se može pridružiti modul koji će se pozvati prilikom izvršavanja te opcije.
  • Opcija ne mijenja stanje mape već samo obavlja obradu nad dokumentima u mapi.

Vezana poglavlja

Administracija sustava

 

 


Rathmann d.o.o. Sva prava pridržana